Firmalara ait ürünlerin/hizmetlerin markasının, harfler, rakamlar ve grafik ögeler kullanılarak sembolleştirilmesidir. Amblemden farklı olarak ayırt edici özelliğinin yanında firmanın ismini de (markasını da) yansıtmaktadır. Logo yaratmak için kullanılan fontlar yeniden tasarlanabileceği gibi, mevcut fontlarla da oluşturulabilir.
Logoların; sade, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay ve mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşması son derece önem arz etmektedir. Ayrıca logolar özgün olmalı ve başka firmaların ürün yada hizmetlerine ait logolar ile karışıklığa sebebiyet vermemeli, hatta mümkün olduğunca çağrışım dahi yapmamalıdır.
Logo, marka kapsamında tek başına tescil edilebileceği gibi, marka ismi ile birlikte tek bir başvuruyla da tescil edilebilmektedir.